فیلترهای اول وابسته به مدولهای متناهیا تولید شده روی حلقه های نوتری

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علم و صنعت ایران
  • نویسنده پروانه فرود
  • استاد راهنما حمید تولایی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1377
چکیده

در این مقاله روی یک زنجیر مخصوص از زیرمدولهای یک مدول بحث می شود که آن را یک زنجیر اول وابسته می نامند. همچنین بحث می شود که تحت چه شرایطی یک مدول چنین زنجیری را می پذیرد. اگر یک مدول یک زنجیر اول وابسته بپذیرد. آیا زیرمدولهای ان و مدولهای خارج قسمتی نیز چنین است و یک مدول -apf نمایش یعنی چه. نهایتا اینکه اگر a و b بصورت -r مدول -apf نمایش باشند آیا حاصلضرب تانسوری آنها نیز چنین است ؟

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بعد مدولهای متناهیا تولید شده

در این رساله حلقه ها جابجایی و یکدار فرض شده اند و مدولها نیز یکایی هستند. گیریم r یک حلقه و m یک -r مدول باشد، زیر مدول محض n از -r مدول m را، اول یا(-p اول)گوئیم هرگاه برای هر r از r و برای هر m ازm که داشته باشیم: یا :mp گیریم r یک حلقه باشد، بعد کرول کلاسیک حلقه (cl.k.dimr)r را بصورت زیر تعریف میکنیم. گوئیم cl.k.dimrn m ، اگر زنجیره ای صعودی بطول n+1 ، از ایده آلهای اول حلقه r بصورت وجود دا...

15 صفحه اول

رفتارهای مجانبی ایده آلهای نسبت به مدولهای اینژکیتو بر روی حلقه های نوتری و جابجایی

در این رساله، مدولهای اینژکتیو و برخی خواص جانبی آنها، ایده آلهای اول ضمیمه شده یک مدول اینژکتیو و ارتباط آن با ایده آلهای اول وابسته به حلقه زمینه، تاثیر یک فاکتور کونترا واریانت ، جمعی، دقیق و خطی بر روی نمایش ثانویه و رفتارهای مجانبی ایده آلها نسبت به مدولهای اینژکتیو بر روی حلقه های نوتری و جابجایی بررسی شده است .

15 صفحه اول

مدولهای با طیف نوتری

در سرتاسر این پایان نامه، تمام حلقه ها جابه جایی و یکدار و همه مدول ها یکانی هستند. هدف از این پایان نامه تحقیق در مورد مدول های با طیف نوتری است. یک مدول را با طیف نوتری نامند، هرگاه مجموعه های بسته طیف آن نسبت به توپولوژی زاریسکی( که همان چندگوناهای زیرمدول ها هستند) در شرط زنجیر کاهشی صدق کنند. در فصل اول به معرفی مفهوم اشباع زیرمدول ها می پردازیم. سپس مدول های پر اول را تعریف کرده و ثابت م...

15 صفحه اول

ایده آلهای اول وابسته ی زیرمدولهای اول و مدولهای یکدست

در این پایاننامه ابتدا به بررسی مفاهیم و قضایایی در مورد زیرمدولهای اول در مدولهای یکدست وآزاد می پردازیم. بعلاوه ارتفاع زیرمدولهای اول وزنجیرهای اشباع زیرمدولهای اول نیز مورد بحث قرار می گیرد. سپس به مطالعه مدولهای ضربی وپرو‍ژ‍کتیو می پردازیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علم و صنعت ایران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023